Om een zo gelijkmatig mogelijke belasting van het matras te bewerkstelligen, is het aan te raden het matras regelmatig om te draaien van de hoofdzijde naar de voetenzijde. Eens in de 6 maanden draaien is voldoende. Dit rekt de levensduur van uw matras.
Een goed geluchte kamer is zowel voor het slapen zelf als voor de matras zeer belangrijk. Te hoge luchtvochtigheid en te lage kamertemperatuur (beneden 10-12ºC) kunnen ertoe leiden dat, vooral op de veerlatten aan de onderzijde van de matras, vochtaanslag ontstaat. Dit gaat ten koste van het comfort en de levensduur van het matras. Er kunnen schimmelvlekken ontstaan, hetgeen niet onder de garantie valt. Aan de onderzijde gesloten bedden of verkeerd beddengoed, bijvoorbeeld niet of slecht luchtdoorlatend, verhogen het risico op schimmelvorming. We raden dan ook aan het matras dagelijks ‘s, indien de situatie dit toelaat, te luchten
Incontinentiehoezen kunt u afnemen met een vochtige doek en een niet agressief schoonmaakmiddel. Afneembare gewatteerde hoezen kan je met een zachte borstel reinigen, en kunnen tenzij anders aangegeven, in de wasmachine gewassen worden (tot 30ºC) met gesloten ritssluiting.
Alle producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand. Op alle door Desimatrassen.nl geleverde goederen is fabrieksgarantie van toepassing. Dit is de garantie zoals die door de fabrikant op haar producten geleverd wordt tenzij anders vermeld. Deze garantie tast uw rechten die voortvloeien uit de wet of overeenkomst niet aan.
Op matrassen verleent Desimatrassen.nl een garantietermijn van 1 jaar op fabricagefouten, beginnend op de datum van in ontvangst name van het product en/of de producten. Op alle andere producten aangeboden op de website van Desimatrassen.nl wordt een standaard garantie van 1 jaar verleend, tenzij anders vermeld.
Indien nadat u het product en/of de producten heeft ontvangen, het product en/of de producten een gebrek of gebreken vertoont/vertonen of u van mening bent dat het product en/of de producten niet voldoet/voldoen aan het door u bestelde, dient u binnen bekwame tijd Desimatrassen.nl schriftelijk via e-mail of telefoon te vragen om herstel, vervanging of levering van het ontbrekende of gebrekkige gedeelte van het product en/of de producten.
Indien u Desimatrassen.nl vraagt om herstel, vervanging of levering van het ontbrekende of gebrekkige gedeelte van het product en/of de producten zal Desimatrassen.nl u binnen 15 werkdagen na ontvangst van het product en/of de producten informeren over de termijn van vervanging of reparatie. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 15 werkdagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
De kosten van uw retourzending komen voor rekening van Desimatrassen.nl. De keuze van transport is echter aan Desimatrassen.nl en gaat in overleg met U. Het geretourneerde product en/of de geretourneerde producten kan/kunnen alleen geaccepteerd worden indien het in een passende, goed sluitende en onbeschadigde verpakking zit.
In geval van garantie bepaalt de betreffende fabrikant of het product en/of de producten gerepareerd dan wel vervangen wordt/worden. In dat geval wordt het vervangen en/of herstellen van het product en/of de producten en het aan u terugsturen van het product vergoed doorDesimatrassen.nl.
Indien het aannemelijk is dat het ontbreken van of een deel van het product en/of de producten dan wel het gebrek aan het product en/of de producten aan u te wijten is of anderszins voor uw rekening en risico komt, is Desimatrassen.nl niet verplicht het gebrek aan het product en/of de producten te herstellen of het ontbrekende deel toe te voegen aan het product en/of de producten. Desimatrassen.nl zal het product en/of de producten dan in dezelfde toestand aan u terugzenden, als die waarin zij het product en/of de producten van u ontvangen heeft.
Matrassen bestaan uit zachte materialen. Transport, opslag en gebruik kunnen afwijkingen in maat veroorzaken. Afwijkingen in lengte en breedte van circa 1,5% van de nominale maat vallen binnen de tolerantie.
Het vulmateriaal van de bekledingen kan door gebruik iets inzakken en verliezen aan volume. Dit is volkomen natuurlijk en geen reden tot klachten.
Elke matras past zich door gebruik aan het lichaam aan en wordt iets zachter. Dit hangt af van de uitvoering van het matras en de wijze van gebruik en kan zelfs tot 20% van de oorspronkelijke stramheid bedragen. Dit vormt geen reden tot klacht.
Matrassen hebben in eerste instantie soms een eigen geur, bijvoorbeeld van scheerwol, katoen, schuimrubber of PU-schuim. Deze geur is onschadelijk en verdwijnt tijdens de eerste weken door het matras te luchten.
De handgrepen aan een matras zijn bedoeld om het matras te keren en niet om het matras te dragen. Indien door het dragen van het matras d.m.v. de handgrepen schade ontstaat, valt deze schade buiten garantie.
Afwijkingen aan het geleverde betreffende kleur, slijtvastheid en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikelijke normen, dan wel handelsusance, geven geen recht op garantie en/of schadevergoeding. Dit geldt eveneens voor aan hout en/of bekleding van het geleverde optredende verkleuring, kleurverschil door verschil in verfbaden, het zogenaamde werken van hout, fijne krasjes in glas, littekens in leder, het plooien van leder of stof.
Schade door oneigenlijk gebruik, het inzakken van afdekmateriaal, afname van de oorspronkelijke stramheid van het interieur tot 20%, evenals een normale slijtage vallen niet onder de garantie. Indien het product en/of de producten zichtbaar beschadigd of bevuild is/zijn, bijvoorbeeld door lichaamsvocht, vervallen alle garantieaanspraken. Klachten ontstaan door invloed van vocht van buitenaf valt nimmer onder garantie.
Matrastijken en/of matrasbekledingen vallen nimmer onder de garantie.
Indien door de fabrikant der producten een verdergaande garantie wordt gegeven aan Desimatrassen.nl, zal deze garantie ook gelden voor de koper. Indien Desimatrassen.nl na overleg met de koper beslist dat de klacht terecht is, zal Desimatrassen.nl handelen of conform de eventuele fabrieks- en/of grossiersgarantie, of zelf het gebrek herstellen. De koper moet ons hiertoe de gelegenheid geven.
De originele garantieperiode wordt nimmer na eventuele vernieuwing of reparatie verlengd.
Garantiebepalingen zijn slechts van kracht bij het met de bestemming corresponderende normaal gebruik van het product en/of de producten. Hieronder wordt onder andere verstaan: geen oververhitting bij centrale of andere verwarming, het zorgen voor voldoende vochtigheid in de atmosfeer, het niet bloot stellen aan grote koude, grote vochtigheid, grote warmte of grote droogte. Onoordeelkundige behandeling van of onvoldoende zorg voor het geleverde product en/of de geleverde producten sluit elke reclame uit en doet garanties vervallen.
Bij de uitvoering van overeenkomsten met kopers die kennelijk handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf zijn wij nimmer gehouden tot enige andere schadevergoeding dan in deze voorwaarden uitdrukkelijk is neergelegd, met name niet tot het vergoeden van andere directe en/of indirecte schade, waaronder begrepen schade van derde, winstderving, en dergelijke.
Lichamelijke klachten en/of beperkingen in welke vorm dan ook ontstaan of versterkt door gebruik en/of verkeerd gebruik van door Desimatrassen.nl aangeboden producten zijn niet te verwijten aan informatie of het gebrek aan informatie op de website van Desimatrassen.nl en advies gegeven op verzoek van de koper. De koper dient zich goed te laten voorlichten en geïnformeerd te zijn over de mogelijkheid van en eventuele nadelige gevolgen door gebruik van welk product dan ook geleverd door Desimatrassen.nl.
De koper dient zijn/haar adresgegevens op de per mail ontvangen orderbevestiging op juistheid te controleren. De koper is verplicht om eventuele onjuistheden uiterlijk 3 werkdagen vóór de gecommuniceerde of anderzijds overeengekomen bezorgdatum of afhaaldatum door te geven aan Desimatrassen. Eventuele kosten die het gevolg zijn van onjuiste adresgegevens op de bezorgbon zullen worden doorberekend aan de koper. De dag van levering wordt afgesproken tussen de klant en Desimatrassen. Ook kunt u het product af komen halen.
Er kan geen tijd worden afgesproken omdat wij geen inkijk hebben op de planning van de chauffeurs. Wanneer de klant niet thuis is op de afgesproken leverdatum en de chauffeur de bestelling niet kan afleveren, worden de extra transportkosten ook doorberekend aan de klant.
De koper heeft gedurende 7 dagen na ontvangst van het artikel het recht de overeenkomst te ontbinden zonder opgave van redenen. Deze periode moet de koper echter niet verwarren met een ‘op proef'-periode.
Uitzonderingen hierbij zijn speciaal voor de koper samengestelde producten of speciaal voor de koper op maat bestelde producten (dit geldt voor matrassen en toppers). Alle annuleringen dienen schriftelijk aan Desimatrassen te worden doorgegeven. Koper dient in de schriftelijke annulering in ieder geval volledige naam, telefoon- en ordernummer te vermelden. Ingeval van ontbinding dient het artikel onmiddellijk en verantwoord (dat wil zeggen: met zo min mogelijk risico op beschadiging) aan Desimatrassen te worden geretourneerd.
Als de koper zijn bestelling van op maat bestelde artikelen, zoals matrassen en toppers, wenst te annuleren tijdens de bestelperiode, ofwel voordat de goederen geleverd zijn, rekent Desimatrassen hiervoor 30% annuleringskosten.
Voor meer informatie kunt u onze retourpagina raadplegen.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected].
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil). Het keurmerk van Desimatrassen.nl is uitgegeven door WebwinkelKeur en wordt beheerd door Online Assistants.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.